jan-bos 2.reismee.nl

West Australie dag 9 t/m 21

We zijn aan het tweede deel van onze reis begonnen en jullie krijgen nu de laatste dagen t/m Perth.

Dag 16, woensdag 17 april

Bij het uitchecken gecontroleerd of wij de goede route hadden vastgesteld naar Margaret River. Een zeer vriendelijke receptioniste heeft ons geholpen om een mooie alternatieve route te rijden, zij kent de omgeving erg goed en stuurde ons over betere en mooiere wegen dan we hadden vastgesteld met de route op de app.

We hadden tijd genoeg een ritje vandaag van plm 1,5 – 2 uur, dus doe maar iets waardoor we niet zo vroeg bij onze nieuwe bestemming aan zouden komen. Al met al toch nog net voor 12.00 uur in Margaret River, te vroeg dus, maar het was midden in de stad en konden we alvast wat rondneuzen en koffie drinken. Terug naar het motel en inchecken. Ondertussen hadden wij bij het informatie centrum al het een en ander meegekregen om hier de komende 2 volle dagen leuk bezig te zijn. De receptioniste van het motel wilde ons hetzelfde vertellen, maar dat was niet meer nodig. Procedure van inchecken verliep derhalve vlotjes. Vervolgens onze lunch op de kamer genuttigd en boodschappen voor de komende dagen ingekocht. Gezien het programma zal daar waarschijnlijk niet veel meer van komen. Het is gezellig druk in het centrum, zal voor het avondeten ook wel zo zijn, reden waarom wij maar alvast een tafel in een restaurantje hebben besproken, zekerheid voor alles!!!

Dag 17, donderdag 18 april

De eerste van de twee dagen in Margaret River hebben we een tochtje naar het Zuiden naar Augusta gemaakt. Onderweg eerst een grot bezocht, de

“Mammoth Cave”. Zeer fraai met veel stalagmieten en stalagtieten. Een rondwandeling met geluid er bij, erg interessant zoals dat veelal is bij het bezoeken van een grot. In Augusta even kleine koffiepauze en door naar het zuidelijkste puntje naar de vuurtoren, daar waar de Indische Oceaan en de Zuidelijke Oceaan, bij elkaar komen. Toen weer de tocht terug en een paar keer afgeslagen om naar de kust en dus de zee te gaan omdat ons dat was aangeraden ivm surfers op die fantastische golven. We hebben wel golven gezien, maar geen surfers. Eerlijk gezegd was het weer er ook niet naar, voor ons een beetje te koud, 18- 19 gr. En nu en dan een buitje. Het wordt tijd dat we Noordwaarts gaan wordt het wat lekkerder. Bij binnenkomst van Margaret River, reden we in een politiefuik, ja dus, alcoholcontrole, geen probleem, ik mocht doorrijden. Wel even vreemd in de middag 14.30 u om hierop gecontroleerd te worden. In Nederland ben ik hooguit 2x in mijn hele leven op alcohol gecontroleerd en nu in Australie was het prijs. De avond weer op de gebruikelijke manier doorgebracht, eerst naar de Chinees en weer terug naar het motel.

Dag 18, vrijdag 19 april

Goede vrijdag in Australie is nog een echte Chr. Feestdag. De meeste winkels gesloten, maar ook heel veel restaurants. Dat is voor ons wat ongemakkelijk, waar gaan we nu eten. Onze receptie wist nog een paar restaurants die geopende waren, dus hebben we maar besproken om er zeker van te zijn dat we konden eten. Dat is in elke geval goed bevallen. Overdag hebben we en ritje naar het Noorden van Margaret River gemaakt. Bij Canal Rocks een prachtig stukje natuur gezien. Een grote rots in zee, aan de kust, met wilde golven en prachtige sloegen die tegen die rotsen aan. De ze blijft fascinerend. Nog een rondje doorgereden en terug naar ons motel. Het was vandaag erg koud, we hebben 13 gr. zonder trui, dat bis toch even afzien.

Dag 19, zaterdag 20 april

De laatste dag van ons eerste gedeelte, van Perth naar Perth. We hadden deze dag goed voorbereid om op tijd in Perth te zijn. We moesten de auto inleveren voor 12.00 uur anders zouden we een halve of hele dag extra moeten betalen en daar hadden we geen zin in. Vroeg op staan en om 7.30 uur weg wezen. Moest ruim voldoende zijn gezien de planning, maar we kwamen vlak voor Perth in veel druk verkeer terecht veel stoplichten en veel tijd verlies. Uiteindelijk stonden we om 11. 30 uur voor de deur bij Hertz rent a car. Met de taxi naar ons hotel en zien dat we dag doorkomen. De stad in nog wat boodschapjes gedaan voor de volgende tour die maandag van start gaat. Prima gelukt en Jeroen gebeld met zijn verjaardag.

We zijn gaan eten en nooit meegemaakt dat we met ons tweeën uiteindelijk in een restaurant zaten. Een wijntje op Jeroen genomen en klaar was het.

Dag 21, zondag 21 april

Een zeer ontspannen dag ter voorbereiding op onze tocht naar het noorden. Eerst bekeken welke wegen ons uit de stad leiden. Dat was niet ingewikkeld, hadden we gezien op de iPad, maar nu wisten we het zeker. Op de terug weg eerst lekker in het zonnetje koffie gedronken en vervolgens Het eten voor de avond afgesproken in een restaurant op de 33e verdieping. Fantastisch uitzicht, gelijk besproken en we zouden een prachtige tafel krijgen voor het raam, want het geheel draait in 1,5 uur 360 graden. Na de lunch op onze kamer zijn met de drone op stap gegaan. Op een mooi groot grasveld, vlakbij, dat ding omhoog, maar de vaardigheden zijn nog niet optimaal. Op een moment was ik hem kwijt, maar Martha zag vlak voor de ramen van een groot en hoog hotel hangen. Paniek hoe terug, dichtbij een grote, brede rivier, op de return to home knop drukken en ja hoor daar kwam hij weer aan en bleef keurig boven ons hoofd hangen.

Dan verder dalen, veel gepiep omdat er takken in de weg zaten, gelukkig stop die dan en gaat hoger hangen. Dan met de hand naar de grond. Toch nog wel even meer oefenen. De middag hebben we nog lekker gewandeld langs de rivier.

Het afscheid van Perth met lekker eten in de avond en op hoogte, houdt een goede herinnering levend.